Dangers, Bath Soap Apparently Can Make Infertile Men, This Explained!

Arengka Health - Dangers, Bath Soap Apparently Can Make Infertile Men, This Explained!

Dangers, Bath Soap Apparently Can Make Infertile Men, This Explained!

Not only women, men also need some body care products to keep it clean and healthy. Unfortunately a health study actually found no material found in body care products that could adversely affect men.

Bath soap is always used by everyone to clean his body. But there are soap also contain harmful chemicals, one of which is paraben.

You need to know that parabens can lower the sperm count. The sperm damage caused by parabens is like increasing the amount of abnormal sperm count, which is associated with infertility.

Dangers, Bath Soap Apparently Can Make Infertile Men, This Explained!


Parabens are also often found in foods, medicines and cosmetics that can cause DNA sperm in the sperm and also reduce sperm mobility, making it difficult for the cells to reach the ovaries.

But how to avoid parabens is also very difficult, because parabens are widespread, but they can be minimized. The trick with using personal care products that contain label information says that there is no paraben content in it.

Quoted from the doctor's page, found that men with higher urinary paraben concentrations were significantly more likely to have abnormal sperm and could not move properly. In addition, higher levels of butylparaben are associated with greater likelihood of DNA damage in sperm.

So this post may be useful and avoid paraben chemicals in the soap or other products, thank you.

1 komentar:

  1. Bahaya, Sabun Mandi Ternyata Bisa Membuat Pria Infertile, Ini Penjelasnya!

    Tak hanya kaum wanita, kaum pria juga membutukan beberapa produk perawatan tubuh agar bisa tetap bersih dan sehat. Sayangnya sebuah penelitian kesehatan justru menemukan ada bahan yang ditemukan pada produk perawatan tubuh yang yang bisa berpengaruh buruk bagi pria.

    Sabun mandi selalu digunakan oleh setiap orang untuk membersihkan tubuhnya. Namun sabun mandi juga ada yang mengandung bahan kimia berbahaya, salah satunya adalah paraben.

    Perlu kamu ketahui bahwa paraben dapat menurunkan kuliatas sperma. Kerusakan sperma yang terjadi akibat paraben adalah seperti meningkatkan jumlah sperma berukuran abnormal, dimana hal tersebut dikaitkan dengan infertilitas.

    Paraben juga kerap ditemukan pada makanan, obatan-obatan dan kosmetik yang dapat menyebabkan kersukan DNA pada sperma dan juga mengurangi mobilitas sperma sehingga membuat sel sulit mencapai indung telur.

    Namun cara menghindari paraben juga sangat sulit, karena paraben menyebar luas, tetapi hal itu bisa diminimalisir. Caranya dengan menggunakan produk perawatan pribadi yang berisi informasi label mengatakan bahwa tidak ada kandungan paraben dia dalamnya.

    Dikutip dari halaman dokter.id, menemukan bahwa pria dengan konsentrasi Paraben urine yang lebih tinggi secara signifikan lebih cenderung memiliki sperma abnormal dan tidak dapat bergerak dengan baik. Selain itu, tingkat butylparaben yang lebih tinggi terkait dengan kemungkinan kerusakan DNA yang lebih besar pada sperma.

    More ... https://exploreriau.id/

    ReplyDelete